Sexiga kvinnan som fällde Bianca Ingrosso

Ajabaja!
så får man inte göra.
Nu får Bianca Ingrosso smisk på fingrarna för sexistisk marknadsföring.

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Jonathan Johansson

| 2019-11-09 kl 15:02 |

ProvaPremium

Det är inte lätt med reklam alla gånger, speciellt inte när det finns bigotta moralister som har för mycket fritid.

Bianca Ingrosso, 24, har fått erfara att yttrandefriheten är begränsad när det kommer till reklam. Den unga influencern fälldes av Reklamombudsmannen för sexistisk reklam.

Bild 1 av 6

Bianca Ingrosso fälls för läppstiftsreklamen. Någon blev upprörd och tyckte reklamen var sexistisk.
Bild 2 av 6

Bianca Ingrosso Sveriges hetaste influencers just nu och hon drar in miljontals kronor varje år.
Bild 3 av 6

Men som influncer får du även ögonen på dig och nu fälldes reklamen för Biancas sminkmärke CAIA.
Bild 4 av 6

Bianca drog in 17 miljoner kronor bara förra året. I år lär det bli ännu mer.
Bild 5 av 6

Bianca Ingrosso och Phillipe Cohen har återigen stora problem i förhållandet.
Bild 6 av 6

Några blev i alla fall glada när de lyckades få Biancas reklam fälld.

Det är Biancas sminkmärke CAIA Cosmetics som fällts för sexistisk reklam.
– Fram­ställ­ningen av kvinnan saknar en tydlig koppling till det läppstift som marknadsförs, och reklamen fram­ställer därför kvinnan på ett sätt som är nedvärderande för kvinnor i allmänhet, anser Reklamombudsmannen, rapporterar Aftonbladet.

Det är en anmälare som blev upprörd efter att ha sett reklambilder för sminket på Facebook.
– Att sälja smink med en ung kvinnas kropp som objektifieras och sexualiseras kan endast beskrivas med att vara könsdiskriminerande och sexistiskt. Det är kränkande för kvinnor i allmänhet, skriver vännen av ordning enligt Reklamombudsmannens beslut.