Trädgårds-profilen

Karl Fredriks miljonsuccé – nu blomstrar affärerna

Han var bara 15 år när han blev ordförande i sin lokalavdelning av Svenska Pelargonsällskapet.
18 år ung startade han sitt första företaget.
Karl Fredrik Gustafsson är floristen och trädgårdsmästaren som gjort en oväntad men stor succé i TV4.
Affärerna blomstrar och nu avslöjar Österlen-profilen att de ska expandera.

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Jennifer Erixon

| 2022-07-12 kl 08:45 |

ProvaPremium

”Karl Fredrik på Österlen” är nog en av TV4:s mest överraskande succéer någonsin under kanalens 30 år.

En medverkan av Karl Fredrik hos ”Mandelmanns gård” väckte den kreativa ådran hos produktionsbolaget.

Bild 1 av 6

Karl Fredrik Gustafsson och tv-serien ”Karl Fredrik på Österlen” har gjort en kanske oväntad stor succé på TV4.
Bild 2 av 6

Livet och mödorna på gården Eklaholm med Karl Fredrik och pojkvännen Petter Kjellén har sänts i tre säsonger. Tittarna förväntar sig mer – och det kommer fler säsonger av succéprogrammet.
Bild 3 av 6

Det går så bra för den mysige homosexuella floristen att han namn numera också är ett varumärke. ”Karl Fredrik” finns på viner och anordnare av events och stora fester.
Bild 4 av 6

Verksamheten i företaget ”Eklaholms AB” går också. Omsättningen ökade från tio till 23 miljoner kronor mellan åren 2020 och 2021.
Bild 5 av 6

Nu avslöjar Karl Fredrik att man köpt ytterligare mark i närheten av gården Eklaholm.
Bild 6 av 6

Businessen ska expandera och ännu mer pengar ska tjänas, bland annat på egen odling av snittblommor.

Kan vi göra något på, om och kring den något överviktige homosexuelle floristen?

Resultatet blev det omtyckta programmet där tittarna får följa Karl Fredrik Gustafsson och fästmannen Petter Kjelléns, 39, vedermödor på gården Eklaholm på Österlen i Skåne.

Programmet är en sådan framgång att det blir en fjärde säsong om livet i parets värld av blommor och växter.

Och det går bra nu för paret och deras verksamhet på gården Eklaholm.

Karl Fredrik sticker inte under stol med att ”gratisreklamen” från tv-serien i TV4 har varit fantastisk för affärerna.