Yrkesliv

Kändiskvinnans panikåtgärd efter festbråket

Kritiken har fått fäste.
Stoppa Pressarna kan nu avslöja hur Anna och Hans Shimoda efter storskandalen krishanterar. 
Journalistparet försöker sopa igen spåren och håller en lägre profil.

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Per Nilsson

| 2023-12-15 kl 16:51 |

ProvaPremium

Stoppa Pressarna har i flera artiklar avslöjat att Aftonbladets profilerade journalistduo Anna Shimoda, 38, och maken Hans Shimoda, 60, har hamnat i rejält blåsväder.

Paret har länge kritiserats internt för sin flamboyanta livsstil med dyra krogbesök, ett infernaliskt festande och lyxiga resor som de gärna delar med sig av på sina sociala medier.

Bild 1 av 7

Nu är goda råd dyra! Kändiskvinnan Anna Shimoda har rensat rejält bland sina Instagram-bilder efter festanklagelserna.
Bild 2 av 7

Det blåser upp till storm. Stoppa Pressarna avslöjade att det råder upprorsstämning på Aftonbladet efter att paret Shimoda har gjort bort sig på kändisfester. Många förordar att rutinerade nöjesreportern Tobbe Ek ska få ta över ansvaret för kändisbevakningen.
Bild 3 av 7

Nu kommer larmrapporter till Aftonbladet om paret Hasse och Anna Shimoda. Kändiskvinnan och hennes make påstås ha problem med att sköta sig på olika festfixarens tillställningar.
Bild 4 av 7

Frågan är nu vad som kommer hända med Anna Shimoda på Aftonbladet.
Bild 5 av 7

Paret Shimodas frekventerade flera barer av lite mer barnförbjuden karaktär när de var i Thailand.
Bild 6 av 7

Tre blåtiror på drygt ett års tid. Anna Shimoda är sannerligen otursförföljd.
Bild 7 av 7

Hasse Shimoda gör allt han kan för att ta hand om sin hustru Anna Shimoda. Han har dock förändrats på sistone.

Dessutom är det många rutinerade journalister på Aftonbladet som länge stört sig på att kändiskvinnan och hennes make verkar ha missuppfattat sin roll som journalister.

– De är ju helt okritiska i sin ”journalistik” och när man kollar på Anna Shimodas sociala medier blir man mörkrädd, hon verkar tro hon är något slags influencer snarare än reporter. Det är vämjeligt att se och jag kan bara ana hur Peter Kadhammar (en profilerad och prisbelönt kolumnist på Aftonbladet, reds. anm.) känner inför att bli lanserad som profil på bladet tillsammans med de där två clownerna, säger en ”långvägare” på Aftonbladet.