Influencers

Fälld igen: Blondinbella har inte lärt sig

När hennes affärsimperium föll så började Isabella Löwengrip åter fokusera på det som en gång byggde hennes – och Blondinbellas – varumärke.
Att i sin blogg skriva om vardagen och att sprida diverse varumärken.
Men hon verkar inte ha lärt sig av misstagen. Nu har hon – åter – fällts för smygreklam.

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Karl Biermann

| 2022-05-24 kl 08:15 |

ProvaPremium

Fällningen kan knappast komma som en chock för Blondinbella.

Den senaste och nu aktuella fällningen i Reklamombudsmannens opinionsnämnd är nämligen den 14:e i ordningen.

Bild 1 av 6

Isabella Löwengrip har återigen klandrats för sin blogg.
Bild 2 av 6

Blondinbella har haft tunga perioder, nu har hon funnit en ny harmoni med Paul Sundvik.
Bild 3 av 6

Isabella Löwengrip startade sin blogg blondinbella.se redan som 14-åring.
Bild 4 av 6

Isabella Löwengrip byggde ett affärsimperium och hyllades av både finansvärlden och medier. Sedan sprack bubblan.
Bild 5 av 6

Blondinbella har ett fint stöd av Paul Sundvik.
Bild 6 av 6

Det har varit relativt tyst kring Blondinbella de senaste åren. Nu är hon aktuell igen efter de usla påhopp hon blivit utsatt för.

På de sex senaste åren.

I tidiga tonåren, endast 14 år gammal, startade Isabella Löwengrip, 31, i mitten av 2000-talet bloggen blondinbella.se och blev snabbt ett av landets första exempel på det som idag anses vara ett yrke – influencer.

Tio år senare var bloggen Nordens största med över en miljon unika besökare i veckan.

Blondinbella hyllades från alla håll och kanter. Hon älskades av sina följare och affärsvärlden häpnade imponerat av att man faktiskt kunde tjäna stora pengar genom att bara skriva om sig själv och sina intressen på Internet.

Utmärkelserna har också snudd på haglat över Isabella Löwengrip.