Prins Daniels miljonhjälp till Foppa
Daniels och Victorias smygreklam omsätter miljoner.
Kronprinsessparet drar sig inte för att hjälpa sina förmögna vänner.
Nu senast är det Daniel som marknadsför en klocka åt sin nära kompis Foppa.
Stoppa Pressarna
| 2018-07-12 kl 12:25 |
Vi är vana vid att se prins Daniel, 44, bära en exklusiv Rolex-klocka.
Men helt plötsligt har prinsen börjat med en ”budgetklocka” från det nya varumärket Carl Edmond.
LÄS MER: Hovet bekräftar Madeleines familjeproblem
Lite märkligt kan tyckas – men det finns en förklaring.
Prinsens nära vän, det gamle hockeyproffset Peter ”Foppa” Forsberg, 44, har investerat i klockmärket och då rycker det i armen på Daniel som ogenerat går ut och gör smygreklam.
Det är tidningen Svensk Damtidning som uppmärksammar prinsens oväntade klockval.
Varumärket Carl Edmond lanserades i höstas och kan ses som en efterapning av det svenska varumärket Daniel Wellington som gör budgetklockor.
LÄS MER: Sanningen om sexorgierna hos Pernilla Wahlgren
Grundaren till Carl Edmond heter Ali Nouri och tillsammans med svenska Hollywoodstjärnan Joel Kinnaman, 38, lanseras klockkollektionen. Nu har även ”Foppa” och hans hustru Nicole Nordin, 31, gått in som delägare och det är där som prins Daniel kommer in.
Prins Daniel och ”Foppa” är sedan flera år goda vänner, de brukar spela golf ihop och går gärna på ishockey och konserter tillsammans.
Det är nog ingen vågad gissning att Daniel fått klockan i gåva av sin vän Peter Forsberg, även om prinsen skulle ha råd att köpa en för egna pengar. Modellen han bär på vänster handled heter ”Garnit White Deluxe” och kostar omkring 2 100 kronor.
Men det är inte bara Daniel som gör smygreklam för sin polare. Som Stoppa Pressarna tidigare har avslöjat så drar sig kronprinsessan inte för att kommersiellt smeta ner sig genom att promota sina vänners olika varumärken och produkter.
LÄS MER: Prins Henriks kropp mystiskt försvunnen
Victoria bär gärna kläder från Daisy Grace, modemärket som är grundat av Amanda Schulman, 38, och hennes syster Hannah Widell, 43.
Och här känns mönstret igen. Amanda Schulman är en av Victorias bättre väninnor och de umgås i privata sammanhang. Bland annat festade tjejerna tillsammans på kompisen Josephine Genetays 40-årsfest.
Redan 2016 bar Victoria Daisy Grace-toppen ”Look at me” under ett besök i Italien. På Instagram hyllade modeföretaget kronprinsessans val, men vänskapen mellan Victoria och Amanda nämndes inte överhuvudtaget.
– Victoria har blivit den viktigaste reklampelaren för Daisy Grace. Hon gillar systrarna och hjälper dem så klart i marknadsföringen. De har ett icke uttalat avtal som innebär ett ordentlig kassaklirr för företaget, förklarade en uppgiftslämnare.
LÄS MER: Bildextra: Carola visar upp sitt lyxiga slottshem
I inslaget ”Så har vi blivit framgångsrika” på TV4 berättade systrarna om betydelsen av att ha människor som gör reklam för deras produkter.
– Vi arbetar med olika profiler, en massa fantastiska människor som ska stråla ut på en massa olika sätt. Det tar oss vidare, förklarade Amanda och Hannah för Malou von Sivers, 65.
LÄS MER: Guillous rasande försvar av Martin Timell
LÄS MER: Claes Malmbergs kamp för sin unga kärlek
LÄS MER: Desperata åtgärden på Estelles skola
LÄS MER: Magdalena Graaf berättar om sin stora sorg