Prins Daniels miljonhjälp till Foppa

Daniels och Victorias smygreklam omsätter miljoner.
Kronprinsessparet drar sig inte för att hjälpa sina förmögna vänner.
Nu senast är det Daniel som marknadsför en klocka åt sin nära kompis Foppa. 

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Pedro Sanchez

| 2018-07-12 kl 12:25 |

ProvaPremium

Vi är vana vid att se prins Daniel, 44, bära en exklusiv Rolex-klocka.

Men helt plötsligt har prinsen börjat med en ”budgetklocka” från det nya varumärket Carl Edmond.

Bild 1 av 11

Daniel och Foppa är goda vänner och vänskapen lär fördjupas då prinsen lånat sig till att göra reklam för hockeylegendarens klockor.
Bild 2 av 11

Skrattar hela vägen till banken. Prins Daniel rycker in och gör reklam för Foppas nya klockmärke.
Bild 3 av 11

Prins Daniel på väg till ett seminarium om företagsamhet. Prinsen var själv egenföretagare innan han träffade Victoria.
Bild 4 av 11

Prins Daniel här med Centerparitets partiledare Annie Lööf. En politiker skulle aldrig kunna låna sig till att göra reklam för kommersiella produkter då en politiker måste inge förtroende och inte låta sig köpas.
Bild 5 av 11

Här är klockan prins Daniel bär numera. Som av en händelse är prinsens vän hockeylegendaren Peter Forsberg delägare i klockföretaget. Vågar vi gissa på att prinsen fått klockan gratis?
Bild 6 av 11

Prins Daniel är intresserad av entreprenörskap och det tycks att han är så intresserad så att han gärna hjälper goda vänner som är entreprenörer.
Bild 7 av 11

Prins Daniel och Victoria åtnjuter ett stort förtroende hos svenska folket, trots det tvekar de inte att göra smygreklam som är värd miljontals kronor.
Bild 8 av 11

Prins Daniel och Victoria på Polarprisgalan. Just nu är paret på Öland för att fira kronprinsessans födelsedag.
Bild 9 av 11

Både Daniel och Victoria tycker om att gynna sina rika vänner genom att hjälpa dem med smygreklam samtidigt som svenska skattebetalare finansierar deras lyxliv.
Bild 10 av 11

Prins Daniel brukar normalt sett bära en Rolex-klocka. Men när gode vännen Foppa börjar sälja Carl Edmond-klockor rycker prinsen glatt in som okritisk reklampelare.
Bild 11 av 11

Skådespelaren Joel Kinnaman är involverad i klockmärket Carl Edmond och missar inte ett tillfälle att marknadsföra klockorna.

Lite märkligt kan tyckas – men det finns en förklaring.

Prinsens nära vän, det gamle hockeyproffset Peter ”Foppa” Forsberg, 44, har investerat i klockmärket och då rycker det i armen på Daniel som ogenerat går ut och gör smygreklam.

Det är tidningen Svensk Damtidning som uppmärksammar prinsens oväntade klockval.

Varumärket Carl Edmond lanserades i höstas och kan ses som en efterapning av det svenska varumärket Daniel Wellington som gör budgetklockor.

Grundaren till Carl Edmond heter Ali Nouri och tillsammans med svenska Hollywoodstjärnan Joel Kinnaman, 38, lanseras klockkollektionen. Nu har även ”Foppa” och hans hustru Nicole Nordin, 31, gått in som delägare och det är där som prins Daniel kommer in.