Victorias hemliga avtal med Schulman

Victoria hjälper sina vänner. 

Genom att bära deras kläder får kompisarnas företag reklam för miljoner. 

– Det är ett medvetet val från kronprinsessan, berättar en uppgiftslämnare. 

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Johan Bergström

| 2017-09-18 kl 15:26 |

ProvaPremium

Kronprinsessan Victoria, 40, har förvandlats till en internationell stilikon. 

Bakom förvandlingen står hennes stylist och kammarjungfru Tina Törnqvist, 57, som har fått upp kronprinsessans ögon för modevärldens vackraste kreationer.

Bild 1 av 11

Kronprinsessan Victoria gör reklam för väninnan Amanda Schulmans klädmärke.
Bild 2 av 11

Tillsammans med sin syster Hannah Widell driver Amanda Schulman modemärket Daisy Grace.
Bild 3 av 11

Under sitt besök i Helsingfors bar Victoria väninnans topp.
Bild 4 av 11

Att kronprinsessan visar upp sig i kompisarnas kläder innebär reklam för miljoner.
Bild 5 av 11

Victoria bar även samma blus när danska kronprinsessan Mary besökte Stockholm i våras.
Bild 6 av 11

"Victoria har blivit Daisy Grace viktigaste reklampelare. Victoria gillar systrarna och hjälper dem så klart i marknadsföringen" berättar en källa.
Bild 7 av 11

Victoria vill sina vänner väl och kompisarna tjänar stålar på hennes goda vilja.
Bild 8 av 11

När Victoria besökte Italien 2016 visade hon upp sig i toppen "Look at me" av Daisy Grace.
Bild 9 av 11

På Instagram hyllade modeföretaget kronprinsessans val. Vänskapen mellan Victoria och Amanda Schulman nämndes dock inte överhuvudtaget.
Bild 10 av 11

Daisy Grace använder oblygt Victoria i sin marknadsföring.
Bild 11 av 11

Hannah Widells och Amanda Schulmans bolag Perfect Day Media AB omsatte över 52 miljoner kronor räkenskapsåret 2016.

Men Victoria är ändå den som i slutändan beslutar vilken stass hon ska bära och därmed marknadsföra. Det är ingen hemlighet att kronprinsessan har valt att bära en mängd plagg från H&M, som hennes nära vän Karl-Johan Persson, 42, äger. 

Att Victoria visar sig i kläder från den svenska klädjätten innebär en enorm uppmärksamhet och reklam för miljontals kronor kring de valda plaggen. Och Victoria gör ett medvetet val när det kommer till att hjälpa sina goda vänner.
– Victoria bär kläder som hon vet kommer från en bra avsändare. Att kronprinsessan är jättenära kompis med miljardären Karl-Johan och hans hustru Leonie spelar stor roll. Victoria är snäll och vet hur mycket det betyder när hon tar på sig deras kläder, berättar en insatt källa.