Bruce Springsteen gripen av polis rattfull

Oj så pinsamt!
Bruce Springsteen gjorde en påkostad reklamfilm för bilmärket Jepp under Superbowl.
Nu framkommer att artisten är åtalad för rattfylleri.

Stoppa PressarnaFå obegränsad tillgång till allt:Få obegränsad tillgång:

Jennifer Erixon

| 2021-02-10 kl 16:34 |

ProvaPremium

Det var i november som Bruce Springsteen, 71, åkte fast för rattfylleri.

Snart väntar rättegång för rockstjärnan.

Bild 1 av 7

Bruce Springsteen greps av polis när han körde rattfull. Nu väntar rättegång för artisten.
Bild 2 av 7

Två månader efter att han kört rattfull så sjöng Bruce Springsteen på president Joe Bidens installation.
Bild 3 av 7

Och efter rattfyllan valde sångaren att spela in en extremt påkostad reklamfilm för bilmärket Jeep.
Bild 4 av 7

Reklamflimen är två minuter lång och bara att sända den under Superbowl kostade över 200 miljoner kronor.
Bild 5 av 7

Bruce Springsteen har kritiserats hårt för att han lät sälja sig till ett bilföretag. Kritiken lär inte bli mildare nu när det visar sig att han kört rattfull.
Bild 6 av 7

Filmen spelades in i delstaten Kansas där USA:s geografiska mittpunkt ligger.
Bild 7 av 7

Reklamfilmen med Springsteen sändes under Superbowl där Tom Brady till höger segrade med sitt Tampa Bay Buccaneers över Kansas City Chiefs.

Bruce Springsteen har odlat en image som en rättskaffens man med fina värderingar och blivit något av en husgud för många ledande Socialdemokrater som tillexempel Mona Sahlin, 63.

Därför var det många som ifrågasatte hur han kunde göra en lång och extremt påkostad reklamfilm för bilmärket Jeep under senaste Superbowl. Reklamfilmen var två minuter lång och bara att sända den kostade mer än 200 miljoner kronor.

I reklamfilmen kör sångaren runt i en garanterat icke miljövänlig Jepp från 1980 och talar om att USA måste enas.

Sångaren har fått mycket kritik för att ha gjort en ”sellout”. Bruce Springsteen beräknas vara god för fem miljarder kronor och den samhällsintresserade sångaren har väckt ilska till både höger och vänster efter reklamfilmen som spelades in i delstaten Kansas. I filmen besöker han USA:s geografiska mittpunkt och talar om att landet ”behöver enas”, han besöker även ett kapell och den amerikanska flaggan exponeras flitigt.